Керування семінаром

Семінар – це вид занять, складніший за інші заняття. Після створення семінару і вибору його параметрів, викладач керує проведенням семінару, активізуючи одну за одною такі стадії проведення семінару:

  1. Приготування завдань. Це перша стадія семінару, яка автоматично активується при його створені. Викладач встановлює параметри семінару і тут він має вказати критерії або формулювання, які використовуватимуться для оцінки робіт студентів. Оцінка буде більш об'єктивною, якщо оцінювач керується чіткими настановами, щодо правил оцінювання. Отже, викладач зобов'язаний дати студентам-рецензентам шкалу оцінювання та правила її застосування (детальніше все це викладено у відповідній довідці).

    Потім викладач представляє зразки робіт, що служать як позитивними, так і негативними зразками, щоб на їх прикладі студенти добре зрозуміли критерії оцінювання робіт ще до того, як вони розпочнуть створювати і надсилати свої власні роботи.

    Поки студенти не можуть надсилати свої роботи, викладач має сам оцінити ці зразки. На наступній стадії семінару ці зразки використовуватимуться для того, щоб порівняти оцінки, виставлені за них викладачем і студентами.

    Викладач не зобов'язаний надавати студентам зразки їхніх робіт. В деяких випадках це може бути навіть шкідливим.

  2. Дозволити надсилати роботи. На цій стадії робота починається і для студентів. Якщо викладач надав приклади робіт, студенти можуть їх оцінити згідно з вимогами, описаними в параметрах семінару. Як тільки студент опрацював і оцінив визначену викладачем кількість робіт, він може надсилати свою власну роботу. Якщо ж зразків для оцінювання нема, він може надсилати свою роботу зразу.

    Краще на певний час затримати семінар на цій стадії, щоб мати достатнє число робіт для їх кращого розповсюдження між студентами протягом двох наступних стадій. Якщо семінар зразу переходить до третьої стадії "Дозволити пересилати роботи і оцінки" (а це в принципі можливо), то студенти, які надішлють свої роботи першими, будуть вимушені їх оцінювати в своєму колі, а ті, що надішлють свої роботи пізніше, оцінюватимуть їх у своєму. Отже, правильно вибрана пауза в переході до наступної стадії значною мірою вирішує цю проблему.

    Якщо студент надішле свою роботу, викладач, при бажанні, може її оцінити. Ця оцінка може використовуватись при розрахунку підсумкової оцінки студента поряд з іншими. Ці оцінювання можуть мати місце на стадії, надсилання і оцінки робіт. Оцінки викладача, надані вже після розрахунку підсумкової оцінки, не беруться до уваги.

  3. Дозволити присилати роботи і оцінки. Якщо викладач передбачив перевірку студентських робіт іншими студентами, то ті студенти, які вже надіслали свою роботу, одержують доступ до робіт інших студентів, щоб оцінити їх. Інші студенти можуть надіслати свою роботу, однак не бачити робіт інших студентів. На цій стадії студенти можуть надсилати декілька версій їхньої роботи, кожна з яких може бути покращеним варіантом попередньої.

    Викладач може відділити етап надсилання робіт та етап їх оцінювання, включивши їх до різних стадій проведення семінару. Перша стадія дозволяє всім студентам надіслати свої роботи до певного визначеного викладачем терміну. Потім, після одержання всіх робіт, може починатися стадія їх оцінювання. Така стратегія робить непотрібною стадію 3 - " Дозволити присилати роботи і оцінки", бо так відбувається безпосередній перехід від стадій 2 - "Дозволити присилати роботи" до стадії 4 - "Дозволити оцінювання".

    Якщо ж викладач, навпаки, не бажає розділяти ці етапи, то він використовує стадію 3, де надсилання робіт та їх оцінювання здійснюється одночасно. Викладач має встановити кількість робіт, які має оцінити кожний студент на 1 або 2, щоб забезпечити кращий розподіл робіт (детальніше про це див. параметри налаштувань семінару). Зауважимо, що наслідком цього буде те, що певні роботи перевірятимуться студентами частіше, ніж інші.

    Якщо робота студента оцінена іншим студентом, її автор може побачити цю оцінку. Він може навіть її прокоментувати, якщо викладач активізував цю опцію в параметрах семінару. Також викладач може оцінити оцінки, зроблені студентами, і одержана у такий спосіб оцінка враховуватиметься при підрахунку підсумкової оцінки (див. допомогу стосовно розрахунку підсумкової оцінки).

  4. Дозволити оцінювання. На цій стадії студенти ще можуть оцінювати роботи інших, але вже не можуть надсилати власні роботи чи нові версії власних робіт. Студенти, які до цього моменту не надіслали власної роботи, при спробі це зробити, побачать повідомлення, що на даній стадії це вже не можливо. Внаслідок цього, вони не зможуть оцінювати роботи інших студентів.

    При бажанні викладач може продовжувати оцінювати оцінки студентів і ці оцінки враховуватимуться у підрахунку підсумкової оцінки, хоча здебільшого в цьому нема потреби (див. наступну стадію).

  5. Підрахунок підсумкових оцінок. Як тільки завершиться термін, відведений на оцінювання робіт студентами, викладач переходить до наступної стадії семінару. На цьому робота студентів завершується, а викладач може доповнити свої оцінювання: а) оцінок студентами зразків робіт, наданих викладачем; б) самих студентських робіт; в) оцінок студентських робіт, виконаних іншими студентами. Це останнє оцінювання не є необхідним, якщо число оцінювань кожної роботи, здійснених студентами, є достатнім, бо оцінки автоматично узгоджуються і якість оцінювання є репрезентативною.

    Викладач розраховує підсумкові оцінки студентів, коли всі оцінювання завершені. Ці оцінки включають три складові: оцінку, виставлену викладачем, середню оцінку, виставлену студентами, оцінку якості оцінювання робіт студентами. Ця остання оцінка може включати середню оцінку, виставлену викладачем на основі аналізу відгуків студентів на результати оцінювання їхніх робіт. Викладач задає коефіцієнт для кожної с цих складових перед виконанням розрахунку.

  6. Показати підсумкові оцінки. Завершальна стадія семінару дозволяє студентам побачити свої оцінки. Разом з тим, викладач може повернутися до попередньої стадії щоб, наприклад, змінити коефіцієнти трьох складових оцінювання, тоді студенти побачать виправлені оцінки.

    Студенти і викладач бачать також таблицю кращих робіт, створених на семінарі, відсортовану за одержаними оцінками. Кращі роботи відображаються начолі списку. Оцінки в цій таблиці складаються з оцінок, виставлених викладачем, і середньої оцінки, виставленої іншими студентами з врахуванням вагових коефіцієнтів обох оцінок, заданих на попередній стадії.

Викладач може в будь-який момент відкрити сторінку Керування семінаром, щоб переглянути або змінити поточний стан перебігу семінару. Тут знаходиться:

  • список зразків робіт, наданих викладачем,
  • список здійснених студентами оцінювань:
    • зразків робіт, наданих викладачем,
    • їхніх власних робіт та
    • робіт інших студентів,
  • список робіт, надісланих студентами.
Користуючись цією сторінкою, викладач може оцінювати і переоцінювати роботи, якість оцінювання робіт студентами-рецензентами, вилучати роботи та їхні оцінки.

Список всіх файлів допомоги
Показати цю допомогу мовою: English