Адміністрація сайту
Зауваження та рекомендації відносно наповнення та оформлення СДН Moodle
 

Зауваження та рекомендації відносно наповнення та оформлення СДН Moodle .

1. Загальна інформація

Згідно з тимчасовим положенням про електронний навчальний курс, кожен курс повинен починатися з розділу «Загальна інформація». Цей розділ повинен містити такі складові частини:

- посилання на веб-сторінку кафедри (якщо у кафедри немає веб-сторінки, можна тимчасово зробити веб-сторінку курсу);

- графік відробіток та консультацій (дуже бажано в html форматі, але можна у . doc або . pdf );

- довідник для студента з відповідної навчальної дисципліни;

- глосарій (тлумачний словник) з навчальної дисципліни. (Інструкція по створенню глосарію знаходиться за адресою: http://moodle.bsmu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=3347 )

Також у розділ«Загальна інформація» можна помістити ті документи, з якими бажано ознайомити слухачів курсу: наприклад, оголошення, нормативні документи, орієнтовні теми заліку (екзамену) тощо.

Зразок оформлення «Загального розділу»:

рис.1

Також зразок оформлення «Загального розділу» можна побачити за посиланням:

http :// moodle . bsmu . edu . ua / course / view . php ? id =61

Можна також виділити окремий блок (після зазначених обов’язкових елементів, але до першої теми), де згрупувати посилання на корисні інтернет-ресурси, нормативно-правові документи МОЗ України, наприклад, так:

рис.2

2. Безпосередньо тематичні розділи, якіі складають суть навчального курсу.

Згідно з тимчасовим положенням про електронний навчальний курс, кожен «Тематичний розділ» повинен містити такі обов’язкові складові частини:

- методична вказівка для студента для самостійної роботи під час підготовки до практичного заняття, в якій обов’язково зазначаються:

1. Актуальність теми;

2. Тривалість заняття;

3. Навчальна мета (знати, вміти, засвоїти);

4. Питання для самоконтролю;

5. Література (основна, додаткова).

- конспект – структурований електронний навчальний матеріал, зміст якого надає студенту теоретичні відомості з теми практичного заняття у повному обсязі.

- наочні матеріали (зображення – навчальні таблиці, мікрофотографії, рентгенограми; відеоролики, анімація, аудіо,презентації тощо)

- тестові завдання для самоконтролю, які дають можливість студенту самостійно пройти тестування в режимі реального часу (on-line).

Зауваження:

· Бажано при створенні курсу виділити стільки тем, скільки їх буде в курсі, і одразу прописати назви всіх тем. Викликають здивування курси, де в наявності лише 2-3 теми, або де «заявлено» 20 тем, а мають назву і наповнення лише 10 (або наповніть всі 20, або заберіть зайві)

· Заголовки (назви) тем бажано писати одним і тим же видом і розміром шрифту, наприклад, Arial , 12 pt . Різнокольорові написи ускладнюють сприйняття тексту!

Приклад оформлення, яке відповідає вимогам:

рис.3

· Не застосовуйте для оформлення «екзотичні» (стилізовані) шрифти – на деяких комп’ютерах вони не встановлені, і замість назви теми, відвідувач курсу побачить порожні квадратики або інші символи.

· Бажано, щоб у кожній темі, окрім обов’язкових конспекту та методичної вказівки, були медіа матеріали (відео,аудіо, презентації) та онлайн-тести, наприклад:

рис.4

· Будь-ласка, підписуйте відео- та аудіо-матеріали, зазначайте мову, на якій вони представлені. Приклад правильного представлення відеоматеріалів:

рис.5

· Відносно тестів, також дуже бажано, щоб перед початком тесту студент міг прочитати коротку інструкцію і побачити кількість спроб, що йому пропонується на проходження тесту. Приклади вступу до тестового завдання:

рис.6

рис.7

· Конспект– основний матеріал , заради якого студент використовує СДН. Звичайно, бажано, щоб конспект був авторським, однак, навіть якщо він є компіляцією підручника або інших джерел, зверніть увагу на наступні моменти:

  • текст повинен бути зручним для читання. Отже, подбайте, щоб розмір і колір шрифту були відповідними, а текст розділявся на абзаци;
  • виділяйте особливо важливі елементи розміром або кольором шрифту;
  •  якщо текст перекладався з іншої мови, особливо автоматичним перекладачем, вичитайте його, узгодьте слова в реченнях!
  •  переконайтеся, що вставлені в текст малюнки відображаються!
  • якщо в якійсь із тем конспекту ще немає, не дублюйте конспект з іншої теми – цим ви тільки заплутаєте студента;
  •  якщо текст дуже великий, можна дати посилання на електронний підручник і виділити тільки основні ідеї.

Приклад добре оформленого конспекту:

http://moodle.bsmu.edu.ua/file.php/1068/ANATOMIJA.pdf

http :// moodle . bsmu . edu . ua / mod / resource / view . php ? inpopup = true & id =548

http :// moodle . bsmu . edu . ua / mod / resource / view . php ? inpopup = true & id =1550

Якщо у Вас виникають проблеми або запитання щодо оформлення курсів у СДН Moodle , звертайтесь в сектор моніторингу якості освіти та інформаційно-аналітичного забезпечення (4 поверх адмінбудівлі БДМУ).

Davydenko Igor
Re: Зауваження та рекомендації відносно наповнення та оформлення СДН Moodle
від Давиденко Ігор Святославович - Sunday 26 February 2012 15:08 PM
 
Шановна Ольга Богданівна, стосовно Вашої пропозиції:
"Звичайно, бажано, щоб конспект був авторським, однак, навіть якщо він є компіляцією підручника або інших джерел, зверніть увагу на наступні моменти:
  • ...
  • ...
  • якщо текст перекладався з іншої мови, особливо автоматичним перекладачем, вичитайте його, узгодьте слова в реченнях!
  • ...
  • ...
  • якщо текст дуже великий, можна дати посилання на електронний підручник і виділити тільки основні ідеї."


У мене запитання стосовно правової бази Вашої пропозиції:

  • Як забезпечується правова основа таких дій (законодавством)? Що дає нам право так діяти?
  • Що треба нам робити, щоби не порушувати статті відповідних законів, які такими діями цілком можуть бути порушені?
  • На кому відповідальність, якщо власники інтелектуальної інформації пред'являть свої перетензії? Хто нас і як захистить в разі таких претензій?
  • В разі написання нами цілком авторського конспекту - яка процедура отримання і захисту нашого права на цю інтелектуальну власність? Яку і у кого ми можемо отримати правову допомогу в цих діях?